Friday, February 25, 2011

entah..

assalamualaikum... okey.. hari nih maw story sket pasal test ngn JPJ smlm..
ALHAMDULILLAH.. naik bukit,parking ngn 3 penjuru lulus..
sebelum test ngn JPJ ada kwn aku sorg nih,, die kata die gagal ngn JPJ..penguji uh memang mcm sje nk gagalkan die..  aku dengar.. neves la gak.. tapi mulut x henti2 berdoa...
okey.. smpai turn aku... mmg dh nasib aku kot dapat penguji yg sama ngn kawan aku tadi.. dalam hati sgt2 berharap supaya die dapat meluluskan aku... okey.. 1st2..kereta yg aku bwk uh bkn kete yg aku selalu gune, so, aku x taw la cmne keadaan clutch ngn gear die.. huhu... okeyy... sdg aku fokus memandu, tetibe die tarik stereng aku ke tepi then brek mengejut, apalagi, terkejut la den,, aigoo,,, dgn suara x bersalah aku pun cakap "apa salah saya??"then die ckp,, "kamu tahu x, kamu memandu terlalu ke tepi dan membahayakan??"aku nak argue nk ckp sy memandu mcm biasa je,, xde ketepi sgt sbb panduan aku adalah line putus2 kat tgh jalan tuh,, tapi die mcm x nk dgr,, jwpn die adalah "saya tahu sebab saya kan PENGUJI kamu..".. okey aku malas nk ckp lg sbb masa tuh mmg org yg aku teringat adalah parents aku.. itu maksudnye aku dah menghampakan mereka.. pastuh die suruh aku keluar.. tukar tempat duduk.. die nk bwk kete tuh balik ke pusat latihan..ok fine.. wutever.. sblom kete gerak, die pon lukis la cara pemanduan aku,,aku pn terfikir..aku xde la memandu smpai mcm tuh sekali,, aku nk ckp tapi jwpn die "kamu kena accept semua nih,, saya kan PENGUJI kamu" sekali lagi perkataan PENGUJI tuh betul2 MENGUJI kekuatan mental aku supaya bersabar.. aku mmg x tahan terus nangis.. perasaannye sama masa aku dapat result add maths mse pertengahan tahun lepas.. sedih.. sebab aku buat sume nih utk parents aku..untuk kakak aku gak.. tp dh memang nasib aku.. so,, bertenang jela.. otw balik ke pusat latihan,, Penguji tuh yg bwk.. die tunjukkan la cara pemanduan aku,, aku pun terkejut.. aku x rasa sampai cm tuh sekali... tp.. bak kata die.. "saya kan PENGUJI kamu"..so terima je la.. aku tgk la cara pemanduan die.. aku tgk.. die pon lmbt bg signal nk masuk ke kanan.. nasib baik part signal uh die x gagalkan aku.. mse otw tuh ade gak die ckp.."mungkin kamu nih nervous kot..."jwpn aku "agaknye la nervous saya tinggi sangat kot hari nih" padahal dlm hati,, ALLAH je yg taw betapa kiciwanye aku.. huhuh..pastuh die ckp "agaknya saya nih x hensem kot.. sebab tu la kamu nervous" dalam hati x taw nk ckp pe..aku just jwb "ehh, xde lah boleh tahan pe".. bila ingat balik jwpn aku.. ahhaha.. bengongnye.. walaupon aq puji die xde mknenye nk bg aku lulus balik.. buang karen je.. huhu.. ade la gak soalan hensem uh 2-3 kali die ulang.. xde mknenye ensem ke x.. yg penting tester uh ley bg aku lulus,,tu je yg aku harapkan..die sbnrnye ok kot bg aku,, attitude die xdela menjengkelkan sgt.. tp tu la.. die jenis yg xnk bg org peluang kot.. aigoo...mse aku keluar dari kete lupe lak nk ckp cmnih.."Encik.. I'LL BE BACK!!!" sambil tangan naik ke atas dan ibu jari juga dinaikkan ke atas mcm kat muzik video 2PM-I'LL BE BACK yg aku letak skali nih.. tp masa tuh aku nk wat lawak pon x reti,, kecewa sgt...rupenye... mmg ramai yang gagal smlm... dgn tester tuh je dah ramai yang gagal. menurut kata pengajar skola memandu aku lah... laki ke perempuan ke,, memang gagal bila kene ngn tester tuh... org lain dan aku panggil tester "SPEK BIRU".. spek mata die hitam tapi ade biru sket... bkn sket.. byk kot...hahaha.. btw..aku memang sedih giler,,, kene repeat balik.. mknenye.. duit pon melayang.. mcm2 aku fikir dlm kepala aku.. mungkin die gagalkan sebab nak duit..even kwn mak aku pun cakap cam tuh gak.. bile fikir balik.. ade kemungkinannye.. ye la saman JPJ sekarang nih kan kne bayar 50% dari harga asal saman..so, faham2je la ekk.. even org last skali test ngn tester tuh pon dapat gagal gak.. huhuh.. parents aku suh repeat balik.. cpat2..supaya x terlupa.. Insya Allah.. aku ngn Laila akan repeat balik.. abah aku de cte,,de dengar ade orang tuh 5 kali kandas,, tapi die x give up.. die tetap teruskan..so.. aku x kan give up..aku akan jadikan ia history.. tapi satu je la.nk ckp... "Encik SPEK BIRU.. saya xkan lupe anda.." I'LL BE BACK!!"

No comments:

Post a Comment

Nak Komen??

Words

Gantungkan azam dan semangatmu setinggi bintang di langit dan rendahkan hatimu serendah mutiara di lautan..

For Your Entertainment..