Saturday, February 26, 2011

dear Laila... :)

assalamualaikum..Lai..aku bukannya nak memaksa kau.. sebab aku tau,, ko x suke org paksa ko..tapi aku cuma tak nak kau give up.. lupakan semua yang menghantui diri kau.. lupakan fobia kau.. cuba lupakan.. kau kena lawan fobia kau.. sebab nih baru satu rintangan hidup yang kita alami.. gagal sekali x bermakna kita gagal selama-lamanya... aku pun gagal gak.. memula aku memang nak give up.. tapi bila orang sekeliling aku kata "teruskan" yes.. aku akan teruskan.. nie baru permulaan kehidupan kita bertemu dengan ramai orang.. gagal di depan ramai orang.. in the future.. who knows..?? ALLAH uji hambaNya dengan kegagalan utuk melihat setabah mana dan sekuat mana hambaNya menempuh hal tersebut.. ya.. mula2 memang kita akan hilang semangat, keyakinan, tapi kita kena fikir, ini baru satu rintangan.. setiap kegagalan ada hikmahnya.. kita kena terus berusaha.. lawan penyakit tuh.. ya..setiap benda yang menghalang kita adalah penyakit.. penyakit yang hanya dapat disembuhkan dengan mengembalikan semangat yang kita ada.. aku faham ape ko rasa.. sebab aku pun rasa benda yang sama.. setiap malam aku tak boleh lupa muka tester yang gagalkan aku tuh.. aku cuma berserah kepada ALLAH.. sebab ALLAH MAHA BESAR.. ALLAH MAHA MENGETAHUI.. satu je aku nak cakap.. FORGET THE PAST AND MOVE ON! DON'T GIVE UP!! ONCE WE FAILED IT DOES'NT MEAN THAT WE WILL FAILED FOREVER.. sentiasa fikirkan..kau boleh buat... INSYA ALLAH lepas dapat result SPM nanti kta akan tahu ke mana hala tuju kita.. kat situ lagi banyak rintangan yang kita hadapi.. kau sepatutnya beruntung kerana kau diuji sebegini.. banyak hikmahnya.. kau kena sabar.. kau kena lawan... serahkan semuanya kepada ALLAH.. pedulikan apa orang lain nak kata.. sebab mereka ada mulut.. biarkan je.. aku tahu kau boleh.. fikirkan suggestion yang aku bagi tahu kat kau hari tuh.. come on Laila.. you can do it!! nie adalah ucapan dari sahabat kau.. AKU..

No comments:

Post a Comment

Nak Komen??

Words

Gantungkan azam dan semangatmu setinggi bintang di langit dan rendahkan hatimu serendah mutiara di lautan..

For Your Entertainment..