Saturday, January 8, 2011

memory...history... :p

assalamualaikum.. hari nie nak story la about my school time.. huhu actually,,bila tgk gambar-gambar time sekolah teringat pulak kegembiraan,kesedihan,kepedihan ,kedahsyatan,kehebatan and macam-macam lagi la jenis ke ke nih...

inilah sekolah yang aku maksudkan tuh.. aku belajar macam-macam kat sekolah nih.. banyak pahit manis yang terpalit kat diri aku dari aku sekolah dari form 1 sampai form 5 iaitu 2006-2010.. nak share sikit.. masa first time masuk form 1,, my friends are dalilah(dd),, laila(lai),,najwa(jua) n tyra.. masa awal tahun tuh baik sikit.. mid year exam pun dapat result yang boleh tahan laa.. tapi bila end year exam je.. haha hancusss! science pun failed.. hampeh gilerr arr!malu nak story kat sini... semuanya sebab kena pindah kelas. daripada kelas aku no.2 kena naik kelas no.1.. aku x dapat biasakan diri dgn dak2 kelas 1st.. maybe that is the reason why aq x ley perform dengan baik masa hujung tahun tu..

masuk pulak form 2..time ni lagi la.. banyak sangat mainnya.. ditambah pulak ramai cikgu-cikgu praktikal yang menjadi mangsa dengan kenakalan kitorang,, hehe.. xde la nakal mana pon.. masa ni aku dah start minat kat seseorang..tapi itu semua mengarut! minat yang tidak keterlaluan.. kawan-kawan terbaik aku(my best friends) dalilah,haija,tyra and myra..hahaha.. masa nih kitorang memang giler2 sket.. very childish! hehe:p

masuk form 3.. ermm.. PMR time!! aku menjadi orang yang serius terhadap pelajarannya.. duduk depan sekali taw dalam kelas! nak dapat fokus and berkat lebih kena duk dekat ngn cikgu.. hehee.. time ni best sangat sebab dapat tolong cikgu.. haha :) tahun nih jugak aku mencatat sejarah dalam hidup aku bila mid year exam ngan trial exam dapat no.1 dalam kelas.. huhu.. tp mak dengan abah still nak aku dapat no.1 tapi total A yang banyak.. huhuhu :( tahun nih gak aku ngan kawan-kawan menjalani kehidupan sebagai PMR candidates yang sangat happy sekali ..:p masa nih jugak tertubuhnya strawberry chocolate.. ianya bermula apabila Cikgu Keti ( cikgu sivik kuh masa tuh..actually beliau ajar Chemistry) suruh formed a group untuk tajuk Tokoh Yang Anda Kagumi.. haha kalo x silaplaa.. aku dengan selambanya cakap ngn cikgu nama grup ktorg strawberry chocolate.. tokoh yang ktorg amek adalah Bryan Nickson.. alaaa,, penerjun negara yang muda tuh.. hahaa.. soalan pedas dari cikgu " kamu semua pilih dia sebab dia handsome kan??" ktorg terdiam.. at that time my heart whispering (mmg btol tu cikgu!! :p) but actually ktorg pilih dia sebab dia lakukan sesuatu yang ktorg x mampu lakukan iaitu mengharumkan nama negara melaui sukan yang di ceburi.. tuh yg buat ktorgg respect uh.. actuallyy aku mmg respect to those people which is young and talented dapat mengharumkan Malaysia.. mcm skuad bola sepak Malaysia laa... kebanyakannya kan muda-muda.. tol x??
okeh2,,, result PMR aku?? alhamdulillah.. straight A's.. berkat usaha yang aku lakukan dan dorongan beserta doa daripada keluarga, all the teachers and friends..saat masa amek result tuh yang aku x boleh lupa.. x sangka sangat2!! gembira!! ini merupakan pengalaman paling manis sepanjang aku bersekolah kat sekolah nih..

masa form 4 aku rasa sangat sedih! applyy MRSM tp x dapat,, apply SBP pun x dapat.. apply SMT dapat.. tapi mak tak bagi pergi... so,, memang rezeki aku kat SMKB je kot.. huhu.. tahun nih gak dd nak further study die ke SMT Kajang.. ok,, dia nak pergi.. it is her choice.. sdeyy lagi bila aku kat kelas Alfa, tyra kat kelas Beta, myra kat kelas Delta and hAija kat kelas Gamma.. semua grup kuh lain2 klass.. kat kelas, aku duk semeja dengan Sakinah.. :) nasib baik ade die.. huhu..:p kenangan manis masa form 4.. bila dapat 96% untuk subject yang digelar the killers!(edmets)! itu pun topic yang keluar just 3 topics je.. ley la score sikit :p then dapat gi interview prefect sekolah.. ahah.. excited giler.. 1st experience...alhamdulillah diterima! soalan yang paling x ley lupa adalah "kamu couple tak??" ditanya oleh Ustazah Rozieh.. fuhwa! heart whispering(sape la yang nak kat aku??).. huhuhu..:) with calm i said.. "ish, saya tak couple la.. tak pernah couple pon" ustazah pun cakap "entah-entah kamu ni couple.." ish2.. xde maknanya nak couple-couple masa sekolah.. x best!! heeh :p sebab aku ni x cantik(sedar diri!)











gambar-gambar kat atas nih sume nye adalah gambar semasa Form 5.. persahabatan aku dengan strawberry chocolate semakin jauh sikit sebab aku n tyra are the school prefect plus kelas myra ngn haija kat tingkat 3, aku ngn tyra kat bwh sekali.. huhuhu.. :p pengalaman jadi prefect?? ermm.. x terkata.. macam-macam berlaku.. x sangka ini realitinya kehidupan seorang prefect.. bila aku tegur,, sume macam susah nak terima.. huhuhu:p before this ade entry aku pasal ketensionan aku menjadi prefect.. huhuhu :p but I take it as a challenge in life... in our life.. lot of things could happen without our consciousness.. dalam badan pengawas pulak.. everyone want to fight for right, fight for justice, fight for the truth.. arrggghhh.. pening-pening.. bila fikir balik.. ini baru sikit pressure die..kalau masuk universiti nanti macam mana agaknya.. huhuhu:p
syoknya masa form 5 ialah... dapat banyak sijil.. pengawas..akademik..huhu.. ko kurikulum aku x aktif sangat.. setakat dpt jawatan je..huhuhu.. so aku tekankan kat akademik je.. huhuhu :p
tentang SPM paling aku takut.. harap dapat result SPM yang boleh membanggakan sekolah seperti result PMR aku.. huhu.. harapan aku memang nak straight A's.. doakan la ye..
Hopefully I can Achieve my Dreams!

KAWAN-KAWAN!!
SAYANNGGG KORANG!!!


FAMILY KUH!!
SAYAAANNNGGG SANGATTTT!!!


READERS!!!
THANKS SO MUCH
!!!!

No comments:

Post a Comment

Nak Komen??

Words

Gantungkan azam dan semangatmu setinggi bintang di langit dan rendahkan hatimu serendah mutiara di lautan..

For Your Entertainment..