Tuesday, January 25, 2011

courtesy is important!!



semalam pergi ke Maybank.. kononnya nak bukak akaun pakai statement ntah pe ntah yang kakak aku suh bukak under nama aku tuh.. masuk2 je,, wallawey.. ramainye orang.. then ada 1 kaunter nih yang memang khas untuk orang-orang yang tak paham or tak taw ape2 untuk bertanya kat situ.. aku pun dengan langkah yg penuh confident, ayunan kaki yang sederhana dan muka yang selamba pergi tanya kat pak cik yang ade kat situ... memula die tak layan sangat sebab ramai gak orang kat situ. yang tak boleh bla nye,, auntie cina tuh tnye dgn secara baik kat pak cik uh,, pak cik uh jwb mcm nak mengamuk,, ape salahnye kalo pak cik uh cakap cara baik and lemah lembut sikit,, lemah lembut bukan bererti kne jadi "awwww" mcm tuh... ggrrr...kalo benda tuh salah sekalipun,, cakap la dengan baik ape yang auntie tuh tersilap dan ape yang perlu dibetulkan.. jgn la tetibe je mcm nak marah... sampai turn aku.. aku pun cakap la ape yang kakak aku suh cakap dengan pak cik tuh,, aku nih mana reti hal-hal bank nih.. hal-hal nak bukak akaun nih bknnye aku faham sangat.. then, as i expected, pak cik uh jawab pertnyaan aku dgn nada yang macam nak marah,, yang buatkan aku rasa malu,, aku nih tak taw ape-ape tunjuklah or bagitahu ape yg aku patut buat.. nie tak,,,, pastuh ayat die yang paling aku mnyampah "dah ada akaun belum?" dgn muka innocence aq jwb "belom". then dgn muka yang bengis uh die terus je cakap dengan nada yg menyakitkan hati aku "kalau nak statement pergi la buka akaun dulu!!" aku bertambah blurr terus je blah dari situ tanpa mengucapkan terima kasih... sebab pe aku tak cakap terima kasih.. bagi aku wat pe nak ucap terima kasih dengan orang yang dah sakitkan hati kte.. buang current je.. to pak cik.. pak cik nie memang xde kesopanan ek dlm bekerja?? kerja pak cik bukannya susah pun,, jawab pertanyaan orang and tolong orang yang memerlukan pe salahnya buat kerja tuh dengan sopan santun sikit.. lagi2 untuk orang yang tak biasa pergi bank mcm  aku nih.. ggggrrrr.. walaupun sebesar dan setinggi KLCC problem yang kita hadapi dalam idop nih,, nak tak nak kena la keje ngn elok2.. gggrrr... pak cik yang tak tahu courtesy and manners uh betol2 buatkan aku.....menyampah!!and  nak pergi lagi ke maybank tak nak pergi lagi ke maybank...!!

No comments:

Post a Comment

Nak Komen??

Words

Gantungkan azam dan semangatmu setinggi bintang di langit dan rendahkan hatimu serendah mutiara di lautan..

For Your Entertainment..