Thursday, September 3, 2009

suka hati la!!

nie cume tulis suka2 je.. tidak ade kene mengene dgn yg hidup ataupun yg sudah tiada....

cewah.. bnyi cm scary je.. scary ke?? bkn nye ape.. setiap pagi time aku nak siap-siap pergi sekolah selalunye aku akan tgk mhi kat tv3.. dorg bce suratkhabar.. ade satu article yg dorg bce menarik perhatian aku... "penggodam indonesia serang laman web malaysia"... penggodam tuh menyerang laman2 web yg berkaitan ngn malaysia... sbab dorg wat cmtuh krna.. dikatakan malaysia nk ambil tarian negara dorg ntah ape ntah name tarian tu,, untuk mempromosikan pelancongan malaysia... aku setuju ngn kata salah sorg pengacara mhi tu,, "kita kan serumpun... selalunye kalau indonesia mempunyai bencana alam seperti tsunami mase 2004 dulu,, malaysia adalah salah satu negara jiran yang banyak membantu"... aku setuju ngn kata-katanya,, x kan lah sebab satu perkara kecil sampai nk menggodam laman web.. melampau arr tuh... pastu.. semalam aku tengok berita mengatakan ada segelintir rakyat indonesia yang bertindak membakar bendera kebanggaan malaysia,, 'jalur gemilang'!! lagi melampau!! rakyat malaysia x pernah nk bakar jalur gemilang.. even bendera negara lain pun kita x pernah bakar... kita tetap menghormati negara-negara lain terutamanya negara2 jiran.. apa dah jadi ngn indon nih?? dah terlebih melampau!! kalau bengang pun agak2 ar... apa yg dorg buat tu dah membuatkan aku memberi tanggapan negatif ngn dorg... mse apm2009 ari tu yg buat kat indonesia.. penonton2 indonesia especially 'faratics' sorak kat negara sendiri je... bile artis dorg bwat persembahan punyalah enjoy.. walaupun persembahan dorg x hebat langsung.. bila artis s'pore ngn malaysia wat persembahan dorg mcm x enjoy.. even kalo x taw lirik pun appreciate laa sikit muziknye.. muzik lagu stacy'gagap' ngn lagu faizal tahir'bencinta' lagi sedap dari muzik artis dari negara dorg.. huh ntah papelah.. pastu lagu isabella faizal tahir ngn taufik batisah nyanyi best tapi bila time st12 nyanyi je jadi lagu dangdut.. suka hati je ubah2.. jadi x sedap adalah... heyy ntah pape lah.. sebenarnya banyak lagi yang aku nak tulis pasal ke'tidak puas hati'an aku nih.. mcm2 lg.. pasal manohara tuh.. pasal ashraff sinclair yg dah lupa malaysia agaknye.. kalo die cakap kat tv aku terus tukar channel lain.. elok2 malaysia dh jd indon.. nk sgt jd indon..

No comments:

Post a Comment

Nak Komen??

Words

Gantungkan azam dan semangatmu setinggi bintang di langit dan rendahkan hatimu serendah mutiara di lautan..

For Your Entertainment..