Wednesday, September 1, 2010

merdeka!


haha... tajuk entry je yg semangat nk merdeka.. but my mind n my soul still not independence yet.. aku xkn mengatakan merdeka tp xde feel ppe.. just a waste of time... aku akan laungkan MERDEKA! bila berakhirnya paper SPM YANG LAST IAITU::(drum beat sket) GEOGRAFI.. masa tuh org yg x amek geografi dh merdeka dh.. dan pada ketika itu aku akan nyanyi lagu Nad AF8 yang bertajuk,, aku sudah merdeka(pahal ayat cm nk buat karangan bahasa melayu je nihh?? confuse!)

last night tgk berita sal merdeka.. kte kat Malaysia ni suka giler ble mengibarkan jalur gemilang,, ada pulak orang yang suka2 hati nak bakar bendera negara orangg.. ish2!! x patut btol... dh xde keje agaknye nk pi bakar bendera orang... bila aku tgk berita tuh mmg panas hati btol.. siapa yang x rasa pape.... mmg x blajar sejarah la ko.. x paham aku bila ada orang yang suka memperbesarkan perkara yang kecil.. dah x de keje ke?? masalah x kan berhenti dengan berdemonstrasi yang x tentu hala.. yang menjadi persoalannya.. adakah dengan berdemonstrasi ekonomi negara akan meningkat??? meningkat ke??? bayangkan waktu yang diambil untuk berdemonstrasi plus minus 4 hours.. dalam masa 4 hours uh boleh hasilkan byk kerepek( kalo orang tuh meniaga kerepek la ye) pasttuh siap dah bley packing2 then anta kat kedai yang nak jual kerepek uh... then at the mean time,, brape byk duit yg kte bley hasilkan.?? banyak taw!
okeyh. sejujurnya memang semangat nasionalisme aku sangat kuat walaupun sejarah aku x lah sehebat mana pun.... aku marah bila orang nyanyi lagu negaraku x serius.. aku marah bila orang kutuk negara Malaysia.. aku marah bila orang x hormati orang lain... walaupun aku marah.. aku lbey suka berdiam diri dgn kemarahan itu.. kerana.. aku sedar tugas aku sebagai seorang pelajar adalah untuk berjaya menjadi seorang yang hebat.. hebat di mata dunia.. mengharumkan nama MALAYSIA!!! plus.. malaysia xkn buat demonstrasi because it's just a waste of time! hahahehheheheh.... I LOVE MALAYSIA!!

2 comments:

  1. abang tumpang bangga generasi muda mcam adik....

    ReplyDelete
  2. terima kasih!!
    blog je lah yg bley meluahkan rasa x puas hati..
    huhuu..

    ReplyDelete

Nak Komen??

Words

Gantungkan azam dan semangatmu setinggi bintang di langit dan rendahkan hatimu serendah mutiara di lautan..

For Your Entertainment..